Strona używa plików cookie zgodnie z Polityką Prywatności i plików Cookies.

Korzystając ze strony, zgadzasz się na użycie plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

  1. We wniosku w punkcie „Cesja praw do odszkodowania” zaznacz „tak”
  2. Podaj pełną nazwę i adres banku
  3. Uzupełnij pole „Przedmiot cesji” np. cesja na dach lub nieruchomość mieszkalną. Podaj wysokość cesji w polskich złotych (format liczby bez waluty oraz spacji, grosze oddzielone kropką)
  4. Zapisz i opłać wniosek ubezpieczeniowy. Po zaksięgowaniu składki na wskazanym koncie, Twoja polisa będzie dostępna w systemie w zakładce „Moje dokumenty”
  5. Skontaktuj się z nami w celu umówienia spotkania w wybranym przez Ciebie oddziale InterRisk.
    (Infolinia 58 340 66 66, e-mail: kontakt@easit.pl).
  6. Zgłoś się do oddziału InterRisk wraz z wydrukowaną polisą oraz ewentualnymi wymaganymi przez bank dodatkowymi dokumentami.

1. Jeżeli nie posiadasz ubezpieczenia majątkowego z OC

czytaj: Co zrobić jeśli sprawca nie posiada polisy OC w życiu prywatnym, a Ty nie posiadasz polisy majątkowej?

2. Jeżeli posiadasz ubezpieczenie majątkowe:

  1. Zabezpiecz mienie, aby zapobiec powiększeniu się strat.
  2. Powiadom sprawcę (sąsiada) o szkodzie i poproś o podpisanie oświadczenie sprawcy szkody
  3. Zapytaj sprawcę, czy posiada polisę OC w życiu prywatnym:

    Jeśli TAK, to z jego polisy OC spisz poniższe dane:

    • dane kontaktowe Ubezpieczyciela do zgłoszenia szkody
    • nr polisy ubezpieczeniowej
    • dane osobowe i adresowe sprawcy
    • zgłoś szkodę Ubezpieczycielowi, według danych z polisy sprawcy

    Jeśli NIE, zgłoś szkodę Ubezpieczycielowi ze swojej polisy majątkowej.

    Jeśli jesteś naszym klientem: numery alarmowe oraz druki formularzy znajdziesz w przydatne dokumenty.

  4. Ubezpieczyciel poinformuje Cię o dalszych etapach likwidacji szkody.

Uwaga!
Zachowaj potwierdzenie zgłoszenia szkody, może być istotne przy likwidacji szkody.

Pamiętaj!
Przedstaw Ubezpieczycielowi prawdopodobną przyczynę i rodzaj szkody wraz z podpisanym oświadczeniem sprawcy szkody, uzupełnij dokumentację o wykaz uszkodzonego lub utraconego mienia z jego opisem i dowodami zakupu.

Ważne!
Zgłaszając szkodę z polisy sprawcy, zachowujesz swoją bezszkodowość i wypracowane z tego tytułu zniżki w następnym roku polisowym.

1. Jeżeli posiadasz ubezpieczenie majątkowe z OC

czytaj: Co zrobić, gdy sąsiad zaleje nasze mieszkanie?

2. Jeżeli nie posiadasz ubezpieczenia majątkowego:

  1. Zabezpiecz mienie, aby zapobiec powiększeniu strat.
  2. Powiadom sprawcę o wystąpieniu szkody i poproś o podpisanie oświadczenia sprawcy szkody.
  3. Napraw zniszczone mienie z własnych środków finansowych.

    Ważne!
    Każdy zakup i naprawa muszą być udokumentowane! (Faktury VAT, paragony fiskalne oraz druki KP)

  4. Zgłoś roszczenie do Sądu Cywilnego zgodnie z właściwością miejscową.

Pamiętaj!
Dołącz oświadczenie sprawcy szkody oraz ksero dokumentów potwierdzających poniesione koszta naprawy szkody.